Hier een kleine handleiding voor het opzetten van jouw SEA campagnes bij Connextion.
Het opzetten van effectieve SEA (Search Engine Advertising) campagnes bij Connextion vereist een aantal eenvoudige stappen voordat dit van start kan gaan. In dit stappenplan zullen we enkele eenvoudige stappen toelichten die moeten worden gevolgd voordat we de advertenties daadwerkelijk live kunnen laten gaan. Zodra we alle benodigde informatie en toegang tot de vereiste systemen hebben verkregen, streven we ernaar om de campagnes binnen 3-5 werkdagen operationeel te hebben.
Stap 1: Het vertrekpunt voor het opzetten van de advertenties
Lever een overzicht aan van de onderstaande punten via marketing@connextion.nl, onze collega’s van marketing zullen dan van start gaan met het opzetten van de campagnes.
Bedrijfsgegevens:
- Bedrijfsnaam
- Website URL
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- BTW Nummer
Vertrekpunt van de advertenties:
- 10 zoekwoorden
- 3 USP’s over product of dienstverlening
- Target (land, of regio)
- Doelstellingen en welke resultaten wil je behalen?
Stap 2: Toegang verlenen tot Google Analytics
Via deze stappen geef je ons toegang tot jouw Analytics 4. Heb je nog geen Google Analytics 4 account? Klik hier voor de stappen van het opzetten van een Google Analytics 4 omgeving.
- Ga naar analytics.google.com
- Klik linksonder in het scherm op administrator
- Klik in de kolom ‘’Account’’ (de eerste kolom) op Gebruikersbeheer.
- Klik in de lijst Accountgebruikers op het plusteken rechtsboven en vervolgens op ‘Nieuwe gebruikers toevoegen’.
- Voer het volgende e-mailadres in: marketing@connextion.nl
- Selecteer Nieuwe gebruikers via e-mail informeren om een bericht te sturen naar de gebruiker. Zo worden wij op de hoogte gebracht dat je jouw analytics wilt koppelen.
- Selecteer alle rechten.
- Klik op Toevoegen.
Stap 3 (Optioneel): Toegang verlenen tot Google Merchant Centre
Om ons toegang te geven tot jouw Google Merchant Center-account, kan jij ons toevoegen als gebruiker met beheerdersrechten zo kunnen wij shopping campagnes opzetten voor jouw webshop. Nog geen Google Merchant Centre? Klik hier en volg deze stappen voor het opzetten van een Google Merchant omgeving.
- Log in op jouw Google Merchant Center account
- Klik op het tandwiel boven in de balk
- Klik op account toegang
- Klik op de blauwe “+ gebruikers toevoegen” onder gebruikers
- Geef marketing@connextion.nl op
- Klik op “Gebruiker toevoegen”
- Op de volgende pagina selecteert u het toegangsniveau “Beheerder”
- Klik op “Gebruiker toevoegen”
Zorg ervoor dat er een XML feed in je merchant center staat of lever deze aan ons aan. Weet je niet precies wat een XML feed is? Klik hier en bekijk onze gids over XML Feeds.
Stap 4: Google Ads account opzetten of toegang verlenen
Heb je al een bestaand Google Ads account, dan is het van toepassing om het 10 cijferige Ads-ID daarbij in te vullen. Heb je nog geen Google Ads account, dan maken wij deze voor je aan, deel je gmail account met ons zodat je je factuurgegevens kan koppelen aan het ads account. Zo blijft het account altijd van jou. Klik hier om te zien hoe je je betaalmethode toe en/of wijzigt in jouw Google Ads account.
Stap 5 (Optioneel): Conversies inrichten en meten
Wil je graag de conversies zo compleet mogelijk volgen en meten? Dan ontvangen wij graag een overzicht van welke conversies gewenst worden om te meten, dit kan bestaan uit aankopen, contactformulieren, nieuwsbrieven of eventuele buttons. Voor het inrichten en testen van de conversies hebben wij een aantal dingen nodig.
- Voeg marketing@connextion.nl toe in jullie Google Tag manager als beheerder.
- Geef marketing@connextion.nl eenmalig toegang tot jullie CMS-systeem zodat wij de scripts en koppelingen kunnen plaatsen.
- Maak een 100% kortingscode inclusief gratis verzending om een testaankoop te maken. ”met deze code kunnen wij de aankoop conversie testen”
(Deze test bestelling zal niet verzonden hoeven worden)
Stap 6: KLAAR!
Wij kunnen beginnen met de inrichting van de advertenties, de inrichting zal +- 2 weken duren en daarna staan de campagnes live!