July 19, 2022 |

Est. Reading: 2 minutes

Zorg voor extra conversie door meer klantbeleving

Alles draait tegenwoordig om klantbeleving, wat wij heel goed kunnen begrijpen! Uiteindelijk willen we allemaal dat klanten tevreden zijn en een fijne beleving hebben wanneer zij terugdenken aan jouw bedrijf of merk. Maar wat is klantbeleving eigenlijk?

Klantbeleving
Klantbeleving is een ervaring die een klant heeft bij afname of gebruik van producten of diensten van een bedrijf. Bij klantbeleving draait het vooral om de contactmomenten die de klant heeft met het bedrijf waar hij/zij een product of dienst afneemt. Het belangrijkste is om deze ervaring van de klant zo prettig mogelijk te maken zodat zij een goed gevoel hebben bij jouw bedrijf. Wanneer een klant de beleving als prettig ervaart is de kans ook groter dat hij/zij in de toekomst nogmaals iets af zal nemen!

Optimale klantbeleving met klantenservice
Met onze klantenservice kun jij de klantbeleving van jouw klanten naar een hoger niveau tillen!  Zo zijn er verschillende dingen waar je rekening mee moet houden wanneer je de optimale klantbeleving wilt bereiken met jouw klantenservice:

  • Snelle service
    Het is belangrijk dat binnenkomende vragen van klanten snel opgepakt worden. Doordat je klanten snel van informatie voorziet die zijn nodig hebben houd je de tevredenheid onder jouw klanten hoog. Zij voelen zich gehoord wanneer je ze helpt en ondersteund waar nodig. Deze positieve klantbeleving kan ervoor zorgen dat potentiële klanten sneller een aankoop zullen doen en bestaande klanten eerder een herhalingsaankoop zullen overwegen.
  • Persoonlijke aandacht
    Naast een snelle service is persoonlijke aandacht ook een belangrijk aspect voor een optimale klantbeleving. Vermijd vooral standaardantwoorden en probeer zo empathisch en persoonlijk mogelijk te communiceren met jouw klanten. Op deze manier voelen (potentiële) klanten zich gehoord en begrepen. Wanneer klanten zich gehoord en begrepen voelen creëert dat vertrouwen en dat draagt bij aan een positieve klantbeleving. Ook draagt vertrouwen bij aan een grote kans op meer conversie.
  • Proactieve houding
    Zorg ervoor dat jouw klantenservice medewerkers altijd een proactieve houding hebben! Door klanten op een proactieve wijze te benaderen en te overtuigen maak je de kans op conversie groter. Wanneer potentiële klanten bijvoorbeeld nog aan het oriënteren zijn kan een proactieve houding heb overtuigen om toch voor jou te kiezen in plaats van voor jouw concurrent. Ook dit is onderdeel van een optimale klantbeleving!

Meer conversie
We kunnen dus concluderen dat wanneer jij als bedrijf focust op een optimale klantbeleving de kans heel groot is dat er ook meer conversie is. Wil jij weten hoe je het maximale haalt uit jouw klantenservice? Dan ben je bij Connextion aan het juiste adres! Wij kunnen jouw klantenservice uit handen nemen of ondersteunen, net waar jouw bedrijf behoefte aan heeft. Neem contact op via +31 413 418 900 of contact@connextion.nl en dan kunnen we samen kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen!

Contact Us

Vraag een offerte aan

Wij staan te wachten jouw klanten blij te maken. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is een offerte aanvragen.

Wij zorgen voor de operatie van jouw webshop.

Offerte aanvragen
magnifierchevron-down